Sunday, July 17, 2011

AKU DAH TAK TAKUT KAT DEBU!!!

assalammualaikum... happy sangat ni.... =D

nak bagi testimoni untuk saya sendiri daripada saya sendiri...

macam yang korang tau, ataupun yang maseh tak tau... aku ni jenis yang kuat alergi kat seafood n debu... alergi aku bukan jenis yang kulit jadi merah2 n bengkak... alergi aku tak merah2, cuma akan gatal2 rasa sampai ke tulang di tempat yang terkene seafood or debu..

kisah nya camni...

last friday, my office mengadakan gotong royong mengemas office... bilik meeting yang tak pernah di sapu tu aku dan member aku sapukan...

tau2 je lah bilik berkarpet yang tak pernah disapu betapa habuknya klua beterbangan memenuhi bilik meeting.. member aku tu (PUAN DIANA JAPI) bukan main semangat menyapu pakai penyapu lidi.. aku dah cuak2 nak benafas direct pakai hidong ku ni.. kompom lepas ni berair lah hidong aku.. tp alhamdulillah, aku stakat bersin satu dua kali je.. cam tak caya lah pulak...

lepas tu ktaorg pindahkan tilam2 yang bertimbum kat office tingkat bawah ke bilik office yang tak digunakan kat office tingkat atas skali lah pulak... adushhhhh.... seorang kawan yang sungguh bijak bagi suggestion ktaorg buat keja cam semut... so ktaorg jadi lah semut sekor2 kat setiap tingkat tangga... main pas je melalui lubang tangga... tilam tu bukan main dah bedebu2 plastik pembungkusnya... ada jugak yang dah berbau kencing tikus... aduhhhhh... tgn dah lenguh n hitam tekena debu... tp aku maseh maintain lagi, tak bersin langsung... suka sangat...

kalau sebelum aku makan vco dulu, setiap kali my mum kemas rumah buang debu segala (bukan setakat menyapu je), my mum gerenti suruh aku main jauh2... sebab lepas tu aku grenti bersin tak henti2 sampai berair-air hidung... bukan stakat hidung je berair, mata pun boleh sampai kembang kalau dah kuat sangat kene debu.. kalau aku tolong, aku kene jadi cam pencuri (tutup hidung n mulut pakai kain)... tp still jugak kene sebab aku rimas ngan kain yang menutup hidung aku.

so terbukti VCO telah membantu masalah aku yang serba kekurangan ni... hehehe... alergi aku kat debu dah totally xde... tak tau lah kalau debu tu memang diletak kat dalam hidung... Wallahuallam...

Saya suka sangat2!!! anda bila lagi? tak rugi, grenti puas hati...

No comments:

Post a Comment