Wednesday, July 13, 2011

Perubahan pada wajah aku selepas mengamal VCO softgel

Assalammualaikum...

Nak tau ke apa perubahan yang ketara kat wajah aku sekarang ni selepas mengamalkan VCO Softgel?....
Sebenarnya, tiada perubahan pada wajah aku... Bukan sebab VCO ni tak bekesan... Tp disebabkan kulit wajah aku memang takde masalah... kulit muka aku tidak berminyak.. sebab tu takde jerawat yang singgah kat muka aku... 

Pernah dulu time study, kawan2 suka pakai kertas untuk serap minyak yang kaler biru tu setiap selang satu jam lah rasanya...
 
~haaaa.... clean and clear salah satu jenama yang popular untuk benda ni~


so aku ni pun nak jugaklah try test cuba benda biru tu... aku suka mintak satu setiap kali kawan sebok menyerap minyak dimukanya... so aku pun sebok meminta (kedekut xnak beli sendiri)... last2 kene marah kawan... dia cakap camni "tak payahlah sebok nak serap minyak kat muka tu, satu titik minyak pun susah nak nampak!, buang stok aku je"... hahaha.... Lepas tu x brani lagi lah nak mintak... hehehe... memang betul cakap dia... aku ni menghabiskan stok dia je..

Tp kenapa aku still beria-ia nak amalkan VCO? Ada banyak sebabnya....
1. Aku ALERGI MAKAN SEAFOOD
2. Aku KURUS
3. Aku kene MIGRAIN setiap kali nak dtg haid
4. Aku slalu TAK CUKUP REHAT
5. Benda2 yang berkenaan dgn hubungan suami isteri....

~my fav butter oat prawn... fuhhhhh... aku makan semua... kepala sampai ekor... x buang apa2 langsung... semua aku ngap.... hahaha~


biar aku cerita satu2... bila aku makan seafood, tekak dan hidong aku akan terasa gatal. lepas tu aku grenti bersin sampai saluran tekak dan hidung terasa cam kembang dan tersumbat... aku ape lagi asyik pegang hidung sebab air sentiasa klua dr hidung macam air paip... tp bila dihembus xda la plak.. tp kalau dibiar berciciran... hahah... bila aku aku asyik pegang hidung, keesokkannya sure punye jerawat halus akan muncul dalam hidung aku.... huuuu.... sakit.... sekarang ade pun jerawat halus tu nak muncul, ptg nya dah sembunyi balik.. xjadi nak muncul... 

~gambar aku yang ber BMI kurang dr tahap normal~


aku ni kurus... nasib baik aku ni kecik, xla nampak sangat aku ni keding...lepas makan VCO ni selera aku bertambah... tp dgn syarat aku kenalah makan VCO selepas aku breakfast or dinner... jgn makan b4 breakfast or dinner.. 

bila nak datang bulan, sure sehari sebelum tu aku kene serang MIGRAIN... sakit nya dari mata sampai ke gigi... sakit sangat2... kene nangis utk mengurangkan sakitnya... huhuhu...

aku ada anak yang sungguh adorable... yang sungguh aktif... so nak kena layan karenah nya setiap kali sebelum tidur... ala sayang mama... hujung minggu sebok main ngan dialah sampai terlupa nak makan VCO...

~Sarah Damia yang adorable~


pasal hubungan suami isteri tak payah lah aku nak story lebih lanjut ye... =D

itulah sebab nya aku mengamalkan makan supplement VCO ni... dah hampir sebulan aku amalkan, alhamdulillah semuanya dah kurang dan ada yang dah xda pun aku merasa kesakitannya.. 

aku pun x perasan alergi aku sudah hilang sehingga satu ketika aku terlupa nak makan VCO selama 2 hari... alergi aku kembali namun tidak seteruk dulu... baru perasan masa makan VCO xda pulak alergi... 
Migrain pun dah tak menyerang lagi, tau2 je dah naik bendera jepon... xda perasan pun dtg haid sebab xda rasa langsung sakit...
Sekarang ni walaupun tido tak cukup, tp kat opis aku masih cergas n bertenaga... sampai nyanyi2 lagi... hahah... =D

biasalah kita ni manusiakan... yang baik2 tu lambat sikit kita nak perasan... dan kadang2 kita tak perasan langsung pun... yang buruk dan tak baik tu on the spot kita perasan... ish3... 

Yang baik datangnya dari ALLAH swt, yang buruk datangnya dari kita sendiri... =D






No comments:

Post a Comment